Nowy numer 13/2024 Archiwum

Trzaskająca parzona

Były już próby promowania miast za pomocą legendarnych wydarzeń, historycznych faktów i domniemanych wizyt koronowanych głów. Ale jak wypromować miasto za pomocą kiełbasy?

Bardzo łatwo. Trzeba tylko sporządzić recepturę zdrową, uczciwą i... pyszną. Tak robiono np. od XVIII w. we Wrocławiu i Chełmsku Śląskim. Dla Jawora, miasta kojarzonego do tego czasu głównie z chlebem i piernikami, był to jego trzeci kulinarny symbol. Nazywała się Jauersche Wurst. Okazją do porozmawiania o „jaworskiej parzonej”, która przebojem zdobyła podniebienia Europejczyków na niemal 150 lat, była kolejna odsłona spotkań z historią w Muzeum Regionalnym w Jaworze.

Dostępne jest 10% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

Zapisane na później

Pobieranie listy