Prewencja i edukacja

Gość Legnicki 6/2022

publikacja 10.02.2022 00:00

O walce z organizatorami nieuczciwych pokazów, firmach-mafiach oraz tym, jak bronić się przed oszustwem, opowiada Tomasz Strojek, miejski i powiatowy rzecznik konsumenta w Legnicy.

Pan Tomasz funkcję pełni od 2018 r. Tu z jedną z chorągiewek, które rozdawał seniorom w trakcie akcji informacyjnej. Pan Tomasz funkcję pełni od 2018 r. Tu z jedną z chorągiewek, które rozdawał seniorom w trakcie akcji informacyjnej.
Jakub Zakrawacz /Foto Gość

Jakub Zakrawacz: Jeszcze przed objęciem funkcji miejskiego rzecznika konsumentów postawił Pan sobie za cel walkę z pokazami hotelowymi. Dlaczego?

Tomasz Strojek: Zanim podjąłem pracę w tym zawodzie, wiedziałem, że problem z pokazami istnieje, ale nie byłem świadomy, że aż na taką skalę. Gdy zaczęli przychodzić do mnie kolejni zrozpaczeni ludzie, najczęściej zapłakane starsze panie, które straciły oszczędności, mocno mnie to dotknęło.

Odniósł Pan wiele zwycięstw. Od czego Pan zaczął?

Postanowiłem rozmawiać z przedsiębiorcami. Namawiałem ich do rezygnacji z wynajmowania sal osobom organizującym spotkania obarczone ryzykiem oszustwa. Informacje o planowanych pokazach umieszczałem w miejskich i regionalnych mediach. Rosła świadomość mieszkańców i presja wywierana na hotele. Ludzie zaczęli je krytykować.

Dostępne jest 16% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.