Ciężary na barkach

Roman Tomczak

|

Gość Legnicki 27/2018

publikacja 05.07.2018 00:00

Rzeka, która stanowi północną granicę naszej diecezji, stała się przedmiotem jednego z najdroższych polsko-czesko-niemieckich projektów inżynieryjnych.

Niegdyś pełna barek, dziś Odra jest niemal martwa pod względem transportowym. Cieszą się z tego ekolodzy, a chcą to zmienić rządy trzech krajów. Niegdyś pełna barek, dziś Odra jest niemal martwa pod względem transportowym. Cieszą się z tego ekolodzy, a chcą to zmienić rządy trzech krajów.
Roman Tomczak /Foto Gość

Budowa korytarza wodnego Dunaj–Odra–Łaba ma według planów czeskiego ministerstwa transportu kosztować to państwo ok. 610 mld koron. Kwota ta obejmuje wybudowanie trzech rzecznych odgałęzień korytarza – pierwszego w Bratysławie i dwóch kolejnych w Pardubicach oraz Kędzierzynie-Koźlu. Studium projektu podzielone jest na 48 sekcji i 16 wariantów tras wodnych. Projekt przewiduje połączenie trzech rzek w taki sposób, aby możliwe było spławianie barek towarowych z Dunaju do portów nad Morzem Bałtyckim i Morzem Północnym.

Dostępne jest 10% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.