Trzaskająca parzona

Były już próby promowania miast za pomocą legendarnych wydarzeń, historycznych faktów i domniemanych wizyt koronowanych głów. Ale jak wypromować miasto za pomocą kiełbasy?

Bardzo łatwo. Trzeba tylko sporządzić recepturę zdrową, uczciwą i... pyszną. Tak robiono np. od XVIII w. we Wrocławiu i Chełmsku Śląskim. Dla Jawora, miasta kojarzonego do tego czasu głównie z chlebem i piernikami, był to jego trzeci kulinarny symbol. Nazywała się Jauersche Wurst. Okazją do porozmawiania o „jaworskiej parzonej”, która przebojem zdobyła podniebienia Europejczyków na niemal 150 lat, była kolejna odsłona spotkań z historią w Muzeum Regionalnym w Jaworze.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

W subskrypcji otrzymujesz

  • Nieograniczony dostęp do:
    • wszystkich wydań on-line tygodnika „Gość Niedzielny”
    • wszystkich wydań on-line on-line magazynu „Gość Extra”
    • wszystkich wydań on-line magazynu „Historia Kościoła”
    • wszystkich wydań on-line miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”
    • wszystkich płatnych treści publikowanych w portalu gosc.pl.
  • brak reklam na stronach;
  • Niespodzianki od redakcji.
Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..