Japończycy napisali o Bolesławcu

Roman Tomczak Roman Tomczak

publikacja 06.02.2018 19:54

W najnowszym numerze miesięcznika "Fujingaho" znalazł się artykuł o bolesławieckiej ceramice oraz polskiej kuchni i gościnności.

Japończycy napisali o Bolesławcu Japońscy redaktorzy poświęcili swojej wizycie w Bolesławcu 18 stron swojego miesięcznika UM Bolesławiec

Artykuł to owoc kilkudniowej wizyty japońskich dziennikarzy na ubiegłorocznym Bolesławieckim Święcie Ceramiki. Jak mówi Agnieszka Gergont, rzeczniczka prezydenta miasta, artykuł zawiera dużo interesujących informacji o Bolesławcu, dawnej i współczesnej ceramice, a także praktyczne wskazówki, jak można dotrzeć do Bolesławca. Ale nie tylko. - Japończycy podkreślają w swoim tekście m.in. cenioną przez nich bardzo wysoko polską gościnność, z uznaniem też piszą o polskiej kuchni - mówi A. Gergont. W Bolesławcu przedstawiciele redakcji „Fujingaho” odwiedzili sześć firm ceramicznych, które swoje produkty sprzedają na rynku japońskim.

Poznali specyfikę produkcji w małych i dużych zakładach ceramicznych. W każdym z zakładów zrobili zdjęcia charakterystycznych form i rozmawiali z właścicielami i osobami zarządzającymi tymi firmami.

Redakcja odwiedziła również Muzeum Ceramiki, zapoznając się z historią bolesławieckiego rzemiosła. Japończycy spotkali się też z Janiną Bany-Kozłowską, głównym projektantem w Zakładach Ceramicznych „Bolesławiec”, oraz Anną Bober-Tubaj, dyrektor Muzeum Ceramiki w Bolesławcu. - Efektem wizyty przedstawicieli redakcji miesięcznika „Fujingaho” jest 18-stronicowy, bogato ilustrowany, artykuł o Bolesławcu i ceramice bolesławieckiej w noworocznym wydaniu czasopisma - opowiada Anna Bober-Tubaj, koordynator pobytu japońskiej redakcji w Bolesławcu.

Miesięcznik „Fujingaho” wydawany jest od ponad 100 lat przez Hearst Corporation. Ekskluzywny magazyn ma charakter lifestylowy i prezentuje takie tematy, jak moda, styl, kuchnia, turystyka i sposoby spędzania wolnego czasu.