Krótsze logo KGHM?

Roman Tomczak

publikacja 27.12.2013 07:51

Zarząd holdingu chce skrócić nazwę przedsiębiorstwa o określenie "Polska Miedź". Rzecznik spółki tłumaczy, że ten dopisek jest za słabo rozpoznawalny za granicą.

Krótsze logo KGHM? Z dotychczasowej nazwy firmy zniknie wyróżniający ja dopisek, rozpoznawalny - zdaniem zarządu - tylko w Polsce Roman Tomczak /GN

Zaczęło się od tego, że po raz pierwszy w historii KGHM Polska Miedź S.A. i KGHM International przeszły kompleksowy audyt i badania w zakresie wizerunku.

- Z badań wynika, że marka KGHM Polska Miedź S.A. jest dobrze oceniana i dobrze znana w Polsce, natomiast mało znani i rozpoznawani jesteśmy za granicą, ale jednocześnie mamy tam przysłowiową „białą kartę”, czyli żadnej rysy na naszym wizerunku - podkreśla Dariusz Wyborski.

W efekcie prac badawczych i wynikających z nich rekomendacji zespołu projektowego, zarząd podjął decyzję, że spółki KGHM Polska Miedź S.A. i KGHM International zachowają swoje dotychczasowe nazwy prawne, natomiast działać pod jedną wspólną marką „KGHM”. Wyborski dodał, że chodzi m. in. o to, aby promować całą firmę i jedną markę a nie poszczególne spółki, ponieważ jest to bardziej skuteczne i mniej kosztowne.

- Utrzymywanie w skali globalnej dwóch marek jest niepotrzebne, mylące dla kontrahentów i pozostałych interesariuszy. KGHM zarządza dziś projektami w kilku krajach, w siedmiu różnych strefach czasowych i różnych strefach kulturowych - powiedział rzecznik spółki. - Nasze indywidualne i wyróżniające nas cechy pozwalają wspólnie tworzyć markę KGHM. Niezależnie od tego czy pracujemy w Polsce, Kanadzie czy w Chile, w kopalni, hucie, czy ZWR-ach - dodał.

Teraz firmę czeka wielomiesięczny proces „odświeżania” logotypu. Z decyzją zarządu o usunięciu z logo KGHM dopisku „Polska Miedź” nie zgadzają się związkowcy.